[fullwidth background_color=”” background_image=”” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_webm=”” video_mp4=”” video_ogv=”” video_preview_image=”” overlay_color=”” overlay_opacity=”0.5″ video_mute=”yes” video_loop=”yes” fade=”no” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”” padding_top=”20″ padding_bottom=”20″ padding_left=”” padding_right=”” hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” hide_on_mobile=”no” menu_anchor=”” class=”” id=””][one_full last=”yes” spacing=”yes” center_content=”no” hide_on_mobile=”no” background_color=”” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” border_position=”all” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”” padding=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”” animation_speed=”0.1″ class=”” id=””][title size=”1″ content_align=”left” style_type=”none” sep_color=”” margin_top=”” margin_bottom=”” class=”” id=””]

Onze filosofie

[/title][content_boxes settings_lvl=”child” layout=”icon-on-top” columns=”3″ icon_align=”left” title_size=”24px” title_color=”#456929″ body_color=”” backgroundcolor=”#f1f1f1″ icon_circle=”no” icon_circle_radius=”” iconcolor=”#456929″ circlecolor=”#f1f1f1″ circlebordercolor=”#456929″ circlebordersize=”” outercirclebordercolor=”” outercirclebordersize=”” icon_size=”48px” icon_hover_type=”” hover_accent_color=”” link_type=”” link_area=”” linktarget=”” animation_delay=”” animation_type=”0″ animation_direction=”left” animation_speed=”0.1″ margin_top=”” margin_bottom=”” class=”” id=””][content_box title=”Koppa ontwikkelde de voorbije jaren een eigen didactisch model” icon=”fa-building-o” backgroundcolor=”#f1f1f1″ iconcolor=”” circlecolor=”” circlebordercolor=”” circlebordersize=”” outercirclebordercolor=”” outercirclebordersize=”” iconrotate=”” iconspin=”no” image=”” image_width=”35″ image_height=”35″ link=”” linktext=”” linktarget=”_self” animation_type=”” animation_direction=”” animation_speed=””]

We geloven niet in een groot gevuld (klas)lokaal waar diavoorstellingen tegen een hoog tempo, met nauwelijks eigen inbreng van cursisten, worden afgedraaid. Al snel gaan woorden dan over de hoofden heen zweven en is het rendement minimaal. Bovendien is het onmogelijk om met één diavoorstelling alle deelnemers in hun specifieke situatie te herkennen en ook specifiek inzichten aan te reiken.

[/content_box][content_box title=”We kiezen bewust voor kleine groepen” icon=”fa-user” backgroundcolor=”” iconcolor=”” circlecolor=”” circlebordercolor=”” circlebordersize=”” outercirclebordercolor=”” outercirclebordersize=”” iconrotate=”” iconspin=”no” image=”” image_width=”35″ image_height=”35″ link=”” linktext=”” linktarget=”_self” animation_type=”” animation_direction=”” animation_speed=””]

We mikken steeds op een achttal deelnemers waardoor interactie in een leergesprek niet alleen mogelijk wordt, maar ook een hoog rendement krijgt. We trachten ook bij het samenstellen van de leergroepen rekening te houden met eenieders achtergrond. Zo zullen we proberen maximaal compatibele groepen van deelnemers te bereiken. (Con)collega’s zullen we – omwille van de openheid van de leergesprekken – altijd op voorhand informeren en de kans bieden van groep te wisselen.

[/content_box][content_box title=”We vertrekken steeds vanuit eigen voorkennis” icon=”fa-briefcase” backgroundcolor=”” iconcolor=”” circlecolor=”” circlebordercolor=”” circlebordersize=”” outercirclebordercolor=”” outercirclebordersize=”” iconrotate=”” iconspin=”no” image=”” image_width=”35″ image_height=”35″ link=”” linktext=”” linktarget=”_self” animation_type=”” animation_direction=”” animation_speed=””] Het wordt met een knipoog ‘het huiswerk’ genoemd. Iedere deelnemer krijgt voor elke sessie een ‘inleefopdracht’ per e-mail toegestuurd. Het kan een denkvraag zijn, een case om door te lezen, een lijstje om af te werken. Deze opdracht resulteert dan in een antwoord, dat door de cursusleider op voorhand verwerkt wordt. Zo kunnen we de sessie nauw laten aansluiten bij de voorkennis, delen deelnemers hun visie met elkaar en kan het leergesprek snel en efficiënt op gang getrokken worden.[/content_box][content_box title=”We hebben het werkboekje terug ingevoerd” icon=”fa-leanpub” backgroundcolor=”” iconcolor=”” circlecolor=”” circlebordercolor=”” circlebordersize=”” outercirclebordercolor=”” outercirclebordersize=”” iconrotate=”” iconspin=”no” image=”” image_width=”35″ image_height=”35″ link=”” linktext=”” linktarget=”_self” animation_type=”” animation_direction=”” animation_speed=””] De diavoorstelling wordt in de denkfabriek vervangen door een overzichtelijk werkboekje. Dit boekje bevat de modellen, de inzichten die bij het onderwerp van de sessie behoren. Samen bouwen we deze theorie uit op een papierbord, waarbij de deelnemers zelf genoeg ruimte hebben om te noteren en te annoteren. Zo vermijden we een overvloed aan informatie, zetten we de essentie sterker in de verf en kan iedereen met een persoonlijke versie aan informatie op stap.[/content_box][content_box title=”We leren in de vorm van een dialoog” icon=”fa-comment” backgroundcolor=”” iconcolor=”” circlecolor=”” circlebordercolor=”” circlebordersize=”” outercirclebordercolor=”” outercirclebordersize=”” iconrotate=”” iconspin=”no” image=”” image_width=”35″ image_height=”35″ link=”” linktext=”” linktarget=”_self” animation_type=”” animation_direction=”” animation_speed=””] De cursusleider laat de deelnemers op het juiste moment de feedback van de ‘inleefopdracht’ in de dialoog brengen. Hieruit zal de cursusleider één en ander theoretisch kaderen. Vanuit het samen opgebouwde model gaan we samen met de deelnemers op zoek naar concrete toepassingsmodaliteiten. Zo wordt elke sessie een gezonde mix aan kennisoverdracht en kennisinzicht. Iedere deelnemer gaat bovendien na elke sessie naar huis met concrete, onmiddellijk toepasbare tips.[/content_box][/content_boxes][/one_full][/fullwidth]