Iedereen is bekend met het fenomeen van de sociale media. Wie checkt er niet dagelijks zijn Facebook, Twitter, LinkedIn? Om bij te zijn wat er bij vrienden en relaties gaande is. Om te weten wat er in de wereld speelt… Net zoals jij je sociale muren checkt, zo doen ook je (potentiële) klanten. En dus wil je als ondernemer of als bedrijf deze sociale media ook graag deze nieuwe media benutten in je marketingstrategie.Daar kunnen we volledig achter staan, maar omdat het net zo eenvoudig lijkt, is het inzetten van sociale media net weer zo moeilijk. Welke kanalen kan jij in functie van je product of dienst het best inzetten. Hoe richt je je kanalen in? Welke boodschappen ga je brengen? Hoe genereer je rendement en omzet? Hoe meet je het resultaat en hoe stuur je bij? Allemaal elementen die je helpen om een eigen strategie te ontwikkelen. Dat is uiteindelijk het doel van deze opleiding. Op het einde stap je met een werkbaar plan naar buiten!
De kanalen die we behandelen in onze sessies: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Youtube, Pinterest
VOORKENNIS : Minimaal wat eigen persoonlijke ervaring met sociale media.
ALGEMENE LEERDOELSTELLING : Deze opleiding is specifiek gericht op ondernemers – bedrijfsleiders – leidinggevenden die sociale media willen inzetten in hun marketing mix. Niet een enkele keer, maar wel op een langdurige en renderende manier.
MEERWAARDE : In deze opleiding wordt er gemikt op de praktische bruikbaarheid. Elke deelnemer moet op het einde van de sessie naar huis met minstens één idee om ’s anderendaags toe te passen. Daarnaast zal iedere deelnemer praktisch één of meerdere startensklare kanalen hebben.
INHOUD : Wat zijn sociale media en hoe vertaal ik mijn USP er naar toe? Welke kanalen zijn voor mij het meest geschikt? Hoe richt ik mijn kanalen het beste in? Hoe pas ik mijn sociale kanalen in de customer journey. Hoe verbind ik storytelling met sociale media? Hoe maak ik en zet ik een contentplan om in posts. Hoe meet en optimaliseer ik mijn sociale media?
MATERIAAL : Verschillende werkboekjes, aangepast aan de sessies. Digitaal materiaal in de cloud.
OPLEIDINGSDUUR : Deze opleiding is zowel als versneld traject (2 sessies van 3 uur) als in een uitgebreid traject (8 sessies van 2,5 uur) te volgen.