De STORYfabriek (19DST)

Ben jij ook op zoek naar dé prinses? Of eender welk ander figuur die uw verhaal kan vertellen? Want vandaag moet je als ondernemer een verhaal vertellen, niet alleen over je product, maar over jezelf, je waarden, de visie van de onderneming. Klanten willen graag het totaalplaatje horen…

De STORYfabriek is een opleiding die geheel aansluit bij de huidige trend van storytelling. In deze opleiding zullen uiteraard alle aspecten aan bod komen van storytelling. De achtergronden, de theorie rond storytelling, de onderdelen van een verhaal en hoe storytelling toepassen. Het is ook de bedoeling om samen met de deelnemers een aanvang te maken van een eigen storytelling strategie.

VOORKENNIS : Inzicht hebben in de missie en de usp’s van de eigen onderneming/product of dienst. Het gevolgd hebben van een DENKtank is geen must, maar wel een goede voorbereiding.
 
ALGEMENE LEERDOELSTELLING : Dit is een opleiding die geheel aansluit bij de huidige trend van storytelling. In deze opleiding zullen uiteraard alle aspecten aan bod komen van storytelling.
 
MEERWAARDE : Het is de bedoeling om samen met de deelnemers een eigen redactioneel kader uit te bouwen en een aanvang te maken van een eigen strategie op het vlak van storytelling.
INHOUD : De achtergronden, de theorie rond storytelling, de onderdelen van een verhaal en hoe storytelling toepassen. Wat is de functie van het decor waarin de onderneming/product of dienst speelt? Wie zijn de helden, de helpers en de tegenstanders, de boodschap die gebracht moet worden? Hoe bouw je een redactioneel kader op? Wat is een taalregister? Waar gaan we storytelling toepassen? Storytelling en blogberichten, nieuwsberichten, sociale media, presentaties, eigen levensverhaal…

MATERIAAL : Verschillende werkboekjes, aangepast aan de sessies.

OPLEIDINGSDUUR : Deze opleiding is zowel als versneld traject (2 sessies van 3 uur) als in een uitgebreid traject (8 sessies van 2,5 uur) te volgen.